bara 2 år kvar ..

Blir så ledsen när jag tänker på att jag kunde börjat sista året på gymnasiet i höst :( kunde ha tagit studenten nästa år!!! jag vet att jag ska se det på det positiva sättet ist för negativt :/ men inte så himla lätt fan ..

Ganska deprimerande när en utav mina kusiner tar studenten nästa år , några av mina polare gör det också .. men min tur kommer om 2 år! känns fett långt men liksom kolla här, första året på HR ( hotell och restaurang ) gick fort som bara den :o då lär tvåan också göra det, men varför kunde jag inte tagit tag i skolan tidigare? fått reda på min diagnos tidigare? åh kommer upp en massa tankar .. :(

Ni som känner igen er eller är i min situation vet precis hur jag känner mig :/

FAst egentligen ser jag bara fördelar med att jag gick IV efter nian. När jag slutade nian hade jag 110 poäng, IG i alla kärnämnerna + kemi och fysik!  När jag slutade på IV hade jag samlat ihop 150 poäng!! plus 250  eller 300 gymnasiepoäng och lyfte mitt självförtroende/känsla, fick insikt till skolan och förstod varför det är viktigt att man pluggar.

När man suttit där med exempel matten i 2-3 timmar och pluggat, kommer till skolan och kan provet sedan när man får tillbaka det så har man klarat det , det är nog den mest underbaraste känslan man få! DÅ tycker jag att man ska känna sig extra STOLT över sig själv! Sedan säger vi att kalle i klassen inte alls har pluggat eller något men får mvg på provet så ska man inte trycka ner sig själv för att kalle fick ett mvg, för han kanske har sån tur att han lär sig lättre eller vem vet han kanske har fuskat och det har inte DU gjort!

 Som sagt så tycker jag själv att jag har blivit en mycket mer mognare & positivare människa inte enbart i skolan utan helt allmänt! Ni har säkert fått nån slags bild av mig att jag är helt störd och omogen men det är jag verkligen inte!

Måste säga en till sak, hade jag aldrig gått på iv så skulle jag aldrig ha varit den människa jag är idag och hade förmodligen bara varit trasiga människa jag var för 2 år sedan! Den människan jag var vill jag aldrig mer bli!
Liksom nu pluggar jag verkligen när jag har läxor, kolla här nu när skolan börjar har jag 3 ämnen att plugga upp plus att jag måste hänga med i dem andra ämnerna? SÅ för min del så kommer det bli tufft i höst. Plus att jag har hört att tvåan har man sämst schema och att man bara ångrar sig att man börjat gymnasiet!

Men alla har nog en och samma dröm egentligen , vi vill ta studenten , få ett bra och väl betalt jobb , slippa bo hemma hos mamma hela livet , skaffa familj och allt det? eller har jag helt fel i det jag skriver?

Vill bara säga till er som inte kom in på någon linje efter nian och ni tycker det är jobbigt att få gå ett extra år i skolan, TRYCK INTE NER ER SJÄLVA FÖR NI KAN FAN BARA SÅ JÄVLA MYCKET MER ÄN VAD NI TROR! Jag har fan själv varit där och tro mig det var inte förens sista terminen på IV som jag började lyckas! Glömmer då aldrig dom dagarna när jag fick Mina betyg i MAtte, Engelska & Svenska! Sedan att min mattelärare som även var min mentor på iv fick mig att tycka om matte!?!? och nu i höst ska jag läsa MATTE B! Det är väl ett stort lyft av någon som hatat & velat hoppat av skolan! JAg tror & vet  att alla lyckas om man bara har den inställningen till att man ska och att man framför allt VILL LYCKAS med sin skolgång !

Blev mycket text men hoppas ni läser och gärna skriver någon kommentar!

Puss och Kram ♥







Kommentarer

Kommentera inlägget här :)

Skriv ditt namn här tack:
Kom ihåg mig:

Din e-mail: (publiceras ej)

skriv din bloggadress här tack:

Skriv en söt liten kommentar här:

Trackback
Bingon.comEaseWhite.se Akelius SparBingon.com